18 вересня, орієнтовно 20 хвилин на двадцяту годину, над селом Черганівкою Косівського району на Івано-Франківщині появився одномоторний двомісний літак. Під невластивий для справного літального апарату клекочучий гуркіт, він, ледь не чіпляючи дахи домівок, вилетів на рівнинний масив урочища Багна. Пролетівши тут над самою головою жительки села Попенюк Марії Гнатівни, пірнув під проводи високовольтної лінії. Різко приземлившись, почав за інерцією стрімко насуватись на жеребну кобилу, що паслась на прив’язі, та на мешканку Черганівки Глібчук Марію Михайлівну, яка вела з пасовища корову. Дякуючи Богові, трагедії не трапилось.
Про цю подію негайно поінформували голову райдержадміністрації Ярослава Шинкарука, який на той час був за межами району.
— Хай всі очевидці будуть на місці і чекають на міліцію, — відповів Ярослав Іванович.
Наряд міліції на чолі з начальником райвідділу УМВС України Віктором Заплітним прибув досить оперативно. Проте ні пілота, ні його супутника уже не було: вони ще оперативніше втекли з місця події на джипі, який тут же приїхав за ними.
У літака пошкоджено шасі. Під час приземлення ним обернуло у зворотній до польоту бік, було чути різкий запах гасу. Пожежники з метою запобігання загоряння, від’єднали акумулятор та вжили інших заходів. На місце події прибули голова районної ради Андрій Клуб, перший заступник голови райдержадміністрації Іван Грималюк, працівник районного відділення управління СБУ в Івано-Франківській області Назар Полюк, зійшлися жителі Черганівки, депутати на чолі із сільським головою Миколою Яремином.
Всю ніч на місці події чергували працівники міліції. Вранці приїхали працівники районного відділення ДАІ, згодом — представники інспекції Львівського міжрегіонального центру з контролю за польотами, появився пілот, прізвище якого міліція поки що замовчує.
Жителі Черганівки звернулись до сільського голови та депутатів сільської ради з проханням прийняти рішення про заборону польотів спортивних літаків над населеним пунктом як з інших регіонів, так і аероклубу Олександра Яворського, який базується на летовищі на території Черганівки. Люди постійно в напруженні: і коли над житловими будівлями спортивні літаки виконують фігури вищого пілотажу, і коли пролітають з гуркотом над дахами будівель. Уже поблизу летовища в селі Черганівці був «маленький Скнилів» — згорів гелікоптер, а в ньому і троє людей. Тепер міг повторитись знову.
Які ще потрібні застереження?
Василь ГЛІБЧУК